TU Eindhoven stelt tentamens uit vanwege avondklokrellen

De Technische Universiteit Eindhoven heeft besloten om alle 24 tentamens die ’s avonds zouden plaatsvinden, te schrappen. Dit in verband met de avondklokrellen. ‘We willen het zekere voor het onzekere nemen. We moeten de veiligheid van onze studenten kunnen garanderen’, zegt de woordvoerder van de universiteit tegen het Eindhovens Dagblad.

De campus zelf is veilig, benadrukt de universiteit. Die maakt zich vooral zorgen over de mogelijke onveiligheid van de studenten. Die moeten van en naar de campus reizen om de tentamens te kunnen maken. De maatregelen zijn getroffen in overleg met de gemeente en Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost.

De tentamens zijn voorlopig verzet naar komende zaterdag en de zaterdag erna. Er zijn 1241 studenten met dit besluit gemoeid. ‘We gaan ervan uit dat de rust dan is weergekeerd. Zo niet, dan wordt er wellicht opnieuw uitgesteld.’