Kort

Tussenstand: Een vijfde van de HU-studenten heeft NSE ingevuld

Na drie weken heeft bijna 19 procent van de HU-studenten de Nationale Studenten Enquête (NSE) ingevuld. Dat is iets minder dan de 21 procent vorig jaar rond dit tijdstip. Het is wel iets meer dan de gemiddelde respons van 18,3 procent bij de bijna tachtig deelnemende hogescholen en universiteiten.

Dat blijkt uit het responsoverzicht op de HU-Sharepointsite over Kwaliteitszorg (inloggen). Bij sommige grotere opleidingen is de opkomst relatief hoog. Chemische Technologie en Elektrotechniek zitten op ruim 40 procent respons. Grotere opleidingen die het tot nog toe minder doen, zijn Journalistiek en Finance & Control (net onder de 10 procent).

De landelijke NSE startte 17 januari en duurt tot 13 maart. Ruim 85.000 studenten wordt gevraagd hun oordeel te geven over onder meer de inhoud van hun opleiding, docenten en faciliteiten. De resultaten komen terug in de jaarlijkse Keuzegids hbo en universiteiten. Studenten kregen een mail hierover en er volgen enkele herinneringen.