Twee HU’ers bij nominaties Vidius-awards

Voor de jaarlijkse Vidius-awards zijn twee HU-studenten genomineerd: Joëlle Lufueni van OSHU (Overleg Studieverenigingen Hogeschool Utrecht) en Stefan Postulart van de faculteitsraad Educatie. De studentenunie reikt jaarlijks awards uit aan de beste medezeggenschapper en beste studentbestuurder.

Joëlle, (25) student Logopedie, is genomineerd voor beste studentbestuurder. Ze is voorzitter bij OSHU, de overkoepelende organisatie voor alle studieverenigingen van de HU. Hield zich de afgelopen jaren bezig met projecten als MijnHU, de werkgroep Studentparticipatie en de herhuisvesting van de HU. ‘VIDIUS gaf aan dat ik genomineerd ben omdat ik een duizendpoot ben, en altijd bereikbaar. Ik voel me echt vereerd. De nominatie is een kers op de taart en motiveert mij enorm om vooral door te blijven gaan met wat ik doe’, zegt Joëlle.

Stefan Postulart, student Leraar Nederlands, is genomineerd voor beste medezeggenschapper, als bestuurslid van de Faculteitsraad Educatie. Naast zijn werk voor de Faculteitsraad is hij voorzitter van de Gemeenschappelijke Opleidingscommissie Archimedes en ambassadeur van de opleidingscommissies aan de Faculteit Educatie. ‘De nominatie verrast me. Ik hoor van collega’s dat ze mij waarderen, maar in de waan van de dag zie ik zelf niet wat er allemaal bereikt wordt. Ik denk dat ik ben genomineerd door mijn passie, waarmee ik anderen aansteek. Leuk om deze nominatie te krijgen, het geeft bevestiging’, vertelt Stefan.

Per categorie zijn er vier genomineerden. De awards worden op 3 mei uitgereikt tijdens de Nacht van Professoren. Tijdens de uitreiking draaien Professoren hun favoriete hits. Stemmen kan op de website van Vidius, waar alle genomineerden te zien zijn.