Tweede hbo-opleiding aan Open Universiteit

De Open Universiteit is een afstandsopleiding hbo-rechten
gestart in samenwerking met de juridische hogeschool van Avans en Fontys. Het is de tweede hbo-opleiding van de OU.

Iedereen kan zich inschrijven, want de Open Universiteit stelt geen eisen
aan de vooropleiding. Wel is de studie bedoeld voor mensen die al in een ‘juridische omgeving’ werken en willen doorgroeien. Werk en studie moeten elkaar vooruit helpen.

Studenten betalen meer dan twee keer zoveel als voor een gewone juridische hbo-opleiding: 1590 euro per half studiejaar. Wie al een bacheloropleiding heeft afgerond, betaalt nog iets meer: 1720 euro.

Er zijn twee jaar geleden al tien studenten aan de opleiding begonnen,
waarvan de helft nu is afgehaakt. Er zijn er nog vijf over. ‘De OU werkt
altijd met proefstudenten’, zegt een woordvoerder. Hierdoor kan de OU in haar promotie nu al de aanprijzing van een tevreden student gebruiken.

In 2015 wil de OU minstens vijf hbo-opleidingen aanbieden, liet voorzitter Theo Bovens in maart weten, toen hbo-informatica werd gelanceerd.