Tweeling wint verkiezing beste Utrechtse Huisbaas

Dat huisbazen ook leuke mensen kunnen zijn, bewijst studentenunie Vidius met de verkiezing van Huisbaas van het Jaar. Donderdag wonnen de tweelingbroers Femius en Adriaan Brugman van Huize ’t Laantje deze verkiezing. De bewoners van het huis krijgen achthonderd euro klustegoed, waarmee ze het dakterras een opknapbeurt geven.

Ongeveer tien studentenhuizen nomineerden hun huisbaas. Daaronder is ook een tweede en een derde prijs uitgereikt. Nummer twee kreeg een waardebon om apparatuur in huis te vervangen en nummer drie een dagje uit met de huisbaas, meldt digitaal universiteitsblad DUB.

De bewoners van het huis van de tweeling Brugman geven aan dat de huisbazen vaak voor ze klaar staan. ‘Ze kwamen zelfs een keer om een dode muis weg te halen’, zegt een van de bewoners in het artikel van DUB. Toen bekend werd dat de tweeling de verkiezing won, werden ze gelijk ge-appt om een biertje te drinken op de overwinning.