Uittips

UIT-Tips! Maaike Ouboter en Betweter Festival

Harnas van Glas

Iedere 14 dagen selecteert de Uitagenda Utrecht de beste uitgaanstips voor studenten. Deze week: Maaike Ouboter en Eric Corton gaan samen het theater in en het Betweter Festival is er weer!

Tip 1:     Harnas van Glas

Datum:   vrijdag 23 september 2022

Locatie:  Podium Hoge Woerd

Kosten: € 12,00 – € 22,50

Foto: Aisha Zeijpveld

Maaike Ouboter en Eric Corton gaan samen het theater in. De plek waar ze allebei zo van houden. In een bijzondere muzikale avond gaan ze met elkaar en het publiek in gesprek over het leven, over loslaten, vasthouden, hoeveel liefde er in verdriet zit én maken ze samen muziek.

Op deze manier maken ze je deelgenoot van hun beider wereld van kwetsbaarheid en doorzetten. Dichtbij en met open vizier.

De twee multi-talenten leerden elkaar kennen tijdens de opnames van ‘De Beste Singer Songwriter van Nederland’. Maaike Ouboter wist toenmalig jurylid Eric Corton tijdens de auditie direct diep te raken met het nummer ‘Dat Ik Je Mis’. Mede daardoor beleefde de zangeres een stormachtige doorbraak en volgden twee albums met enkele succesvolle tours.

Tip 2:      Betweter Festival

Datum:   vrijdag 30 september 2022

Tijd: 18.30-01.00

Kosten: 17,50

Locatie:  TivoliVredenburg

Het Betweter Festival is er weer! Je jaarlijkse portie duiding en verse ideeën. Samen met wetenschappers en artiesten denken en dromen we deze editie over een betere wereld. We beantwoorden twijfels met feiten en feiten met twijfels. Wat betekent het om de mens niet meer als middelpunt te zien? Kunnen digitale technologie en democratie samengaan? En hoe maken we een einde aan ongelijkheid?

Het Betweter Festival is er voor iedereen die wil weten hoe de wereld werkt, nieuwe ervaringen niet schuwt en zich graag verwondert.

Ook dit jaar presenteren we een unieke mix van talks, muziek, film, interactieve installaties en live wetenschappelijk onderzoek. Met o.a. zangeres MEAU, politicoloog Jolle Demmers, cabaretier Merijn Scholten, schrijver Roxane van Iperen, spoken-word artiest Zaïre Krieger, antropoloog Amade M’Charek en duurzaamheidswetenschapper Jessica Duncan. Plus experimenten over wat de inhoud van je blaas vertelt over je gezondheid, en de relatie tussen ademhaling, muziek en emoties.

Een programma van de Universiteit Utrecht. Check de Tivoli website voor kaarten.