Uitslag tussentijdse verkiezingen medezeggenschap is bekend

De uitslag van de tussentijdse medezeggenschapsverkiezingen is gepubliceerd. Bij de Dienstenraad zijn Eelko Maassen en Elise van Steenwijk gekozen. Voor de twee vacante zetels waren vier kandidaten. De opkomst van medewerkers van de HU Diensten was 31 procent.

Ook bij ruim tien studentgeledingen en vijf medewerkersgeledingen van de instituutsraden konden vacante plaatsen ingevuld worden. De opkomst bij de studenten varieerde tussen bijna 2 en 6,5 procent. Bij de medewerkers was dat tussen de 30 en 68 procent.

Bij de Kenniscentraraad waren de twee kandidaten automatisch verkozen omdat er evenveel openstaande zetels waren. Bij de Hogeschoolraad en Bestuursdienstraad waren geen vacante plekken. De verkiezingen vonden plaats van 8 tot en met 15 mei.

Lees hier het online HU-magazine De Omslag van mei over medezeggenschap aan de hogeschool.