Universiteit en actievoerders weer in gesprek

Het bestuur van de Universiteit Utrecht en de bezetters zijn opnieuw aan het onderhandelen. Het gesprek volgt op een oproep van de studenten uit de universiteitsraad om de ‘patstelling’ te doorbreken.

Volgens een bericht van de actievoerders zijn er woensdagmiddag rond drie uur ‘drukke onderhandelingen’ gaande. Over de uitkomst daarvan is nog niets te zeggen. Eerdere overleggen liepen op niets uit. De studenten houden sinds maandagochtend 1 februari het bestuursgebouw van de universiteit bezet.

De studentgeleding van de universiteitsraad roept in een verklaring de partijen op weer in gesprek te gaan, desnoods met behulp van een externe mediator. ‘Studenten, bestuurders en docenten moeten samen opkomen voor beter onderwijs. Tenslotte hebben zij hier een gedeeld belang.’

Vanaf 8 uur vanavond vindt een manifestatie  plaats voor het bestuursgebouw. De bezetters geven een verklaring af over de stand van zaken en er zijn muziek en sprekers.