Kort

Universiteit Maastricht weigert studenten met een overheidsbeurs uit Oman en Koeweit

Universiteit Maastricht weigert voortaan studenten met een overheidsbeurs uit Oman en Koeweit voor haar faculteit geneeskunde. Studenten uit Saoedi-Arabië waren al niet welkom. Volgens de opleidingsdirecteur kosten de beurzen van de studenten teveel extra werk. ‘Veel rompslomp met de regeringen die de beurzen verstrekken die vervolgens allerlei eisen stellen aan het programma,’ zo schrijft universiteitsblad Observant. De faculteit is er niet treurig over, temeer omdat het gedrag van de  Saoedische studenten te wensen overliet. Ze zouden veel klagen en een gebrek aan discipline hebben.

Individuele studenten die zich op eigen kracht melden, zijn onverminderd welkom.