Universiteit overlegt niet meer met bezetters

Het college van bestuur van de Universiteit Utrecht onderhandelt niet meer met de bezetters van het bestuursgebouw. Dat staat in een verklaring die dinsdagavond 2 februari is uitgegeven.
Hieruit blijkt tevens dat het college op geen van de drie eisen van de actievoerende studenten ingaat.

Er wordt geen student in het bestuur benoemd en universiteitskrant Ublad blijft alleen nog in digitale vorm verschijnen. Ook wil het college geen afstand nemen van het standpunt van universiteitskoepel VSNU over de basisbeurs. Die stemt in met het omzetten van de beurs in een lening. Het Utrechts college onderschrijft dit met de toevoeging dat de toegankelijkheid van het onderwijs niet in gevaar mag komen.

De meningt van het bestuur is uitvoerig toegelicht aan de actievoerders en er is ‘geen reden tot nieuw overleg’, zo staat in de verklaring. Volgens woordvoerder Mats, een van de bezetters, is er nog wel contact geweest met het college. Onduidelijk is wat precies wordt bedoeld met de aankondiging geen overleg meer te willen.