Kort

UU verrast door afketsen HU van theaterstuk over sociale veiligheid

Meerdere leden van de Universiteitsraad van de Universiteit Utrecht (UU) zijn ‘onaangenaam verrast’ dat de HU niet meedoet aan de theaterproductie over sociale veiligheid.

De universiteit nodigde de HU uit om een gezamenlijke voorstelling te laten maken door een theatergezelschap. De Hogeschoolraad (HSR) keerde zich begin november tegen het voorstel van het college van bestuur.

De Universiteitsraad was juist voorstander van de voorstelling die speciaal gericht is op studenten, schrijft universiteitsmedium DUB. De zorgen van de HSR over het gebrek aan animo onder studenten worden niet gedeeld door de raad van de UU. Veel studenten zijn geïnteresseerd in sociale veiligheid en het veranderen van de studentencultuur, meent raadslid Susannah Burger.

De UU en HU zijn in gesprek over een alternatief voor de theatervoorstelling, zegt een woordvoerder van de UU in DUB.