Utrecht Science Park kandidaat wereldcongres

Utrecht Science Park is een van de drie kandidaten om het wereldcongres van de International Association of Science Parks and Areas of Innovation (IASP) in 2016 te hosten. Tegenkandidaten zijn Moskou en Istanbul. In oktober wordt de definitieve locatie in Qatar toegewezen.

In het kader van deze kandidaatstelling organiseert het Utrecht Science Park op 12 mei het seminar ‘Science Parks as breeding places for innovation’. Het seminar maakt als ‘pre-conference’ onderdeel uit van het internationale congres ‘Smart Sustainable Innovation’ van de Hogeschool Utrecht. Jacqueline Cramer, directeur van het Utrecht Sustainability Institute (USI), verzorgt de keynote lezing. Samen met 8 andere Europese universiteiten werkt het USI aan het ontwikkelen van campussen tot regionale proeftuinen voor duurzame innovaties.

Kennis delen
Floris de Gelder, directeur Utrecht Science Park: “Op ons Utrecht Science Park werken meer dan 20.000 mensen en daar komen er nog meer dan 3.000 bij. Samen met bijna 400 collega-parken in de wereld werken wij aan de kennis die noodzakelijk is om grensoverschrijdende problemen aan te pakken. Daarom zijn we blij met dit seminar en onze kandidaatstelling. Juist door kennis te delen en samen te werken kan Utrecht ook in de toekomst de meest competitieve regio van Europa blijven”.