UtrechtInc: vier start ups van HU-alumni

Acht nieuwe bedrijfjes starten deze week in ondernemersbroedplaats UtrechtInc. De komende vier maanden mogen de nieuwbakken ondernemers proberen hun bedrijfjes levensvatbaar te maken. Vier van de acht start-ups zijn bedacht door HU-alumni.

De bedrijfjes waar nu hard door oud-HUstudenten aan gewerkt wordt zijn:

Argu, een online politiek discussieplatform van onder andere Thom van Kalkeren die technische informatica studeerde aan de HU. Op het platform staan argumenten centraal.

Cashwijzer, een dienst die huishoudens helpt persoonlijke contracten zoals telefoonabonnementen, van begin tot eind te regelen. Hier werkt onder andere HU-alumna International finance control Nina Meiling aan.

SolarCloud, een franchise formule en online platform voor installateurs van zonnepanelen om klanten optimaal en efficiënt te kunnen helpen dat onder andere ontwikkeld wordt door Lex Schiebaan, alumus technische bedrijfskunde.

En StuComm, via deze app onder andere ontwikkeld door oud-HUstudent commerciele economie Ronald Kouvelt kunnen hbo instellingen studenten goed en direct informeren.

UtrechtInc zit in De Uithof en ondersteunt onderzoekers en ondernemers bij het opstarten van een bedrijf. Na een strenge selectieprocedure worden de beste ideeën toegelaten tot het traject om hun businessmodel uit te werken tot een levensvatbaar bedrijf. De ondernemersbroedplaats ondersteunt de nieuwe initiatieven door ze financiering, kantoorruimte, coaching en een community van starters te bieden.

UtrechtInc ondersteunde al meer dan honderd startups.