Utrechtse student krijgt prijs voor karigste kamer van Nederland

UU-student Sarah wint de competitie voor karigste kamer van Nederland, dat meldt het DUB. Het BNNVARA-programma Sanders Vriendenteam organiseerde voor de tweede keer een competitie voor de karigste kamer van Nederland om aandacht te vragen voor de belabberde woonsituatie van veel studenten.

Vanuit het hele land meldden studenten hun kamer aan. Uiteindelijk werden er vier kamers genomineerd. Daar nam 3fm-dj Luc Sarneel namens het Vriendenteam persoonlijk met de camera een kijkje.

De kamer van de 22-jarige Sarah kwam als ‘winnaar’ uit de bus. In de ochtenduitzending van Sanders Vriendenteam was vrijdagochtend het commentaar van Jetten te horen. Juryvoorzitter Ama Boahene, voorzitter van de LSVb en UU-student, had “de twijfelachtige eer” om de UU-student te feliciteren. Die was trots, “ook al is het eigenlijk heel treurig.”

De kamer van Sarah is met 370 euro voor 10 vierkante meter behoorlijk prijzig. Bovendien waait en regent het door het enkel glas en komt er een putlucht uit de wasbak. Maar bovenal trekt het aangevreten systeemplafond de aandacht. Daaruit valt zo nu en dan een muis naar beneden, op het bed van Sarah.