Kort

Utrechtse studenten Built Environment maken in ‘Techathon’ plannen voor Arnhems stationsgebied

Hoe kan het verouderde Stationsgebied-West in Arnhem het best opgeknapt worden met gebruikmaking van bestaande gebouwen en materialen? Ook moet zo weinig mogelijk afval vrijkomen. Dat is de opdracht die negen teams op 19 november aangaan tijdens de tweede Techathon. De groepen bestaan uit studenten van hogescholen, mbo’s en techniekbedrijven.

Voor de HU doen studenten Built Environment en Technische Bedrijfskunde mee, bijgestaan door studenten van het ROC Midden Nederland en jonge werknemers van ingenieursbureau Movares. Vanwege de corona-maatregelen komen de groepen bijeen op eigen locaties. De pitches en de jury-uitslag zijn vervolgens online te volgen. De wedstrijd voor circulair bouwen is een initiatief van de organisaties Techniek Nederland en Wij Techniek, in samenwerking met het Rijksvastgoedbedrijf.