Utrechtse Summer School blijft groeien

De Summer School van de HU en Universiteit Utrecht wordt steeds groter. Deze zomer starten zo’n honderd cursussen.

De universiteit begon in 1986 met de academische zomerschool, die uitgroeide tot de grootste in Europa. Vorig jaar volgden circa 1500 studenten uit 75 landen een of meer van de tachtig cursussen. Onderwerpen zijn onder meer cultuur, recht, economie en life sciences.

In 2004 haakte de hogeschool aan en biedt in toenemende mate studieonderdelen aan. Vorig jaar tekende tweehonderd buitenlanders hier op in. Vijf van de zes faculteiten verzorgen cursussen. Het grootste aandeel hebben Economie en Management en Ggezondheidszorg.

Woensdagmiddag 10 februari presenteren de colleges van bestuur van de instellingen de brochure voor het jaar 2010. Dat gebeurt op de faculteit Economie en Recht van de HU. Hiermee onderstreept de organisatie de betrokkenheid van de hogeschool bij de Summer School.