Utrechtse torteltuin krijgt muurschildering van PABO-studente

Foto: Janny Wemmenhove

Sinds afgelopen vrijdag siert een schildering van HU-studente Cecile Knotsenburg-Ketting (28) de Torteltuin in de Utrechtse Vogelenbuurt. De speeltuin, met jaarlijks zo’n vijfduizend bezoekers, zocht naar een muurschildering voor de babyhoek. Cecile maakte er een, geïnspireerd op het kinderboek Pluk van de Petteflet.

Beheerder Janny Wemmenhove: ‘Ze is een dag ontzettend geconcentreerd bezig geweest. Het kunstwerk heeft precies de goede kleuren zodat hij opvalt, maar niet té. We zijn er intens gelukkig mee.’

Cecile doet PABO in deeltijdvariant, om daarnaast te kunnen werken als invalleerkracht. Bij de voltijds-variant voelde ze een te grote leeftijdskloof met haar klasgenoten. Ze heeft nog anderhalf jaar te gaan. Het liefst wordt ze juf én illustrator. Tekeningen maken doet ze al sinds ze als klein meisje met haar moeder en haar oma mee werd genomen naar de kerk. Om de diensten uit te zitten, kreeg ze viltstiften en papier. ‘De perfecte manier om een kind stil te krijgen. Ik raad het iedereen aan’, lacht ze.

De voltooide schildering is het best te bekijken vanuit de Kwartelstraat.