Utrechtse student licht gewond in Spaanse rampbus

De 23-jarige Joost Opstelten, student geschiedenis aan de Universiteit Utrecht, zat in de Spaanse bus die zondagochtend is verongelukt. Dertien studenten kwamen om bij het ongeluk. Joost is licht gewond geraakt. Dit meldt RTL Nieuws.

De Utrechtse student zit voor een uitwisselingsproject een half jaar in Barcelona.

Vader Wim Opstelten laat aan RTL Nieuws weten dat hij na het ongeluk meerdere keren telefonisch contact heeft gehad met zijn zoon. ‘Het gaat naar omstandigheden goed met hem. Maar hij is ontzettend geschrokken. En wij ook. We zijn erg dankbaar dat onze zoon er zo goed vanaf is gekomen.’

De 23-jarige student wordt nu opgevangen in een speciale crisisopvang. Die zit in een hotel bij Tarragona. ‘Hij is daar in goede handen en krijgt slachtofferhulp. Joost hoeft niet naar het ziekenhuis. Zijn verwondingen vallen gelukkig mee. Hij kon zelf uit de bus klimmen’, aldus Wim Opstelten.

De bus reed terug van een feest in Valencia naar Barcelona, en zou zijn omgeslagen door een aanrijding. De bus zat vol met ongeveer zestig uitwisselingsstudenten van de universiteit van Barcelona. De overlevenden zijn allemaal gewond geraakt. Het ongeluk gebeurde in de buurt van de Spaanse stad Tarragona.

Bronnen: Duic & HOP