UVSV rouwt om verongelukte studente

Het bestuur van de Utrechtse studentenvereniging UVSV heeft de lustrumactiviteiten van vrijdag 18 juli afgelast vanwege het overlijden van een van haar leden. Het betreft Lisanne Engels, studente geneeskunde aan de Universiteit Utrecht. Zij was een van de passagiers van het vliegtuig dat in Oekraïne is neergestort.

De vereniging voor vrouwelijke studenten heeft de rouwdag op hun website meegedeeld: 'Het is voor de Vereniging een enorm verlies dat een lid van ons zo plots is weggenomen. Er is vandaag tussen 17.00-19.00 uur de mogelijkheid om samen te komen op Hestia (verenigingsgebouw aan de Drift 19; red.). Wij willen jullie oproepen een gekleurde bloem te komen leggen, als teken van betrokkenheid bij Lisanne en de overige slachtoffers van het vliegtuigongeluk.'

Een woordvoerder van de UU bevestigt dat deze studente omgekomen is in de crash, maar wil er in afwachting van de definitieve lijst van slachtoffers niks over kwijt. Van 12 tot en met 21 juli viert UVSV haar 115-jarig bestaan. Vandaag stond een bezoek aan het strand van Kijkduin op het programma, maar dat gaat dus niet door.