Valentijnsdag: De Uithof is the place to be

Het belangrijkste nieuws van vandaag: het is Valentijnsdag. En dat overheerst alles. Ook in De Uithof, en vooral bij de onderzoekers van het Publab.

We wisten het al langer, maar speciaal voor Valentijnsdag herinnert NOS op 3 ons aan dit niet-onbelangrijk weetje: Utrecht is de gemeente met relatief de meeste vrouwen. Fijn detail: er wordt nog speciaal ingezoomd op De Uithof. Ofwel: jongens die op zoek zijn naar een date, kunnen vandaag maar het beste gewoon naar school gaan.

Overig belangrijk Valentijnsdag-nieuws: de onderzoekers van het HU-lectoraat Crossmediale Communicatie in ’t Publieke Domein gooiden er nog een eigen onderzoekje tegenaan. Inclusief liefdesgeheimen, afknappers en anti-lovesongs (met op 1: The Lady in Red van Chris de Burgh).

En natuurlijk zijn er vandaag talloze borrels, diners en feestelijke liefdesavondjes. We tippen er eentje (natuurlijk in De Uithof): in cafe Stefs organiseert Maddy een borrel. ‘Waar jij de liefde kan verklaren aan een van je medestudenten, je docenten of misschien wel iemand van Sodexo!’, zo proberen ze iedereen enthousiast te maken. Maar ze hebben ook ‘gewoon (roze) bier.’