Van wie is deze kluis?

Een opmerkelijk mailtje aan medewerkers van de voormalige Faculteit Natuur en Techniek afgelopen zaterdag: weet iemand van wie de kluis is die in een ruimte aan de Padualaan 99 staat?

Het ding is eind vorig jaar meeverhuisd met het Instituut voor Gebouwde Omgeving en het Institute for Engineering & Design van Nijenoord 1 naar de nieuwe locatie in De Uithof. Onbekend is wie de eigenaar is en wat er eventueel in zit. ‘Weet iemand hier meer van af? We horen het graag even!’, luidt het verzoek.

De kluis is ongeveer 70 cm hoog en 50 cm breed en diep. Het heeft een soort houten deksel op de bovenkant. De huismeesters willen het ding kwijt. ‘Het staat best wel in de weg’, zegt huismeester Mario Victoor. Bovendien: ‘Wie weet wat voor belangrijks erin zit?’

Wie iets weet over de herkomst van de kluis kan de receptie mailen: receptiePL99@hu.nl.