Kort

Veel studenten hebben geen huisarts

De gemeente Utrecht moet ervoor zorgen dat meer studenten een huisarts krijgen. Dat vinden D66, GroenLinks, ChristenUnie, Student en Starter en de VVD. De partijen gingen vandaag in debat met wethouders Maarten van Ooijen en Victor Everhardt om hen hiervan te overtuigen. ‘Studenten krijgen vaker te maken met acute problemen, zoals schurft, een soa of stress,’ zegt Eva Oosters, van de partij Student en Starter. De gemeente moet hierover volgens haar dan ook zo snel mogelijk in conclaaf met de universiteit en de hogeschool. Hoeveel studenten in Utrecht er precies geen huisarts hebben, is niet bekend.

Everhardt liet na het debat weten dat hij mogelijk een informatiepunt gaat plaatsen op het USP waar studenten zich kunnen laten inschrijven bij een huisarts. Hij komt er vóór de zomer op terug.