Kort

Veel Utrechtse basisscholen blijven (toch) gedeeltelijk gesloten vandaag

Tientallen basisscholen in de regio Utrecht blijven vandaag dicht omdat docenten niet naar hun werk kunnen komen. Het had de eerste maandag moeten zijn waarop de kinderen eindelijk weer naar school konden, maar nu zitten velen van hen toch weer thuis.

De Utrechtse Scholenvereniging in Utrecht Oost kiest ervoor om alleen de eerste vier groepen naar school te laten komen. Daar hebben ze genoeg capaciteit voor. De drie oudste klassen krijgen opnieuw thuisonderwijs.

De Jenaplanschool in Lombok zou open zijn, maar besloot vanochtend dicht te gaan, nadat de juf een uur vergeefs op de bus had staan wachten.

Het internet stond gisterenavond vol met verbolgen reacties van ouders die net het nieuws hadden gekregen. Grappenmakers zaten er ook tussen:

Bron: groepsapp van de kleuterklas