Veel animo voor goedkope Uithof-fietsenmaker

Tijdens de actie Fix & Fiets kunnen HU’ers hun fiets goedkoop laten repareren. Dinsdag stond de reparatieservice op de Heidelberglaan, waar de belangstelling groot is.

Medewerker Jos van Bentum (op de foto) is druk bezig de 25 gebrachte fietsen te repareren, en moet mensen die na 13 uur komen, teleurstellen: hij heeft geen tijd meer. Jos is blij met de animo, maar hoopt dat er meer studenten komen. Tot nu toe kwamen er vooral medewerkers, die beter geïnformeerd lijken over deze fietsactie.

Handrem
Bovendien hoeven medewerkers alleen onderdelen te betalen. Studenten betalen iets meer, maar het tarief blijft sterk gereduceerd.  Zo kost het repareren van versnellingen, een handrem en het aanlopen van een fiets 20 euro.

Fix & Fiets neemt alleen reparaties aan die binnen 24 uur klaar kunnen zijn. En: kom op tijd, want vol is vol. Woensdag is Fix & Fiets voor café The Basket te vinden. In april en mei volgen nieuwe Fix-dagen.

Fix & Fiets wordt georganiseerd door het Platform Beter Bereikbaar Utrecht Oost, dat zich inzet voor een goede bereikbaarheid van De Uithof. Hierin werken onder andere de HU, universiteit en UMC Utrecht samen.

Meer info hier