Veiling door Alpe d’HuZes-team

Een boekenbeurs, een veiling en stoelmassages. Donderdag 23 mei vinden er vanaf 14.00 uur aan de faculteit Economie en Management allerlei activiteiten (inloggen) plaats waarvan de opbrengst naar de KWF Kankerbestrijding gaat.

De middag wordt georganiseerd door een groep van zeven medewerkers die op 5 en 6 juni meedoen met de Alpe d’HuZes. Dit is een wielerevenement waarbij deelnemers zo vaak als mogelijk de Franse berg Alpe d’Huez beklimmen. Daarmee willen zij geld inzamelen voor onderzoek naar kanker.

Het team (inloggen) bestaat uit drie docenten en drie ondersteuners van de FEM en een medewerker van de HU Diensten: Maarten Hatzman, Henk Lak, Ilse van Vugt, Marije Kraaij, Wil van Erp, Kees Boxma en Sjaan Quirijns. Zij hebben allemaal in hun eigen omgeving te maken met de ziekte. Daarnaast zijn vorig jaar twee collega’s van de faculteit hieraan overleden, waaronder directeur Arnick Boons.

Het is de eerste keer dat deze groep meedoet met de Alpe d’HuZes. Met de veiling en andere activiteiten hopen zij enkele duizenden euro’s op te halen, vertelt Quirijns. Een spinningmarathon op 23 april leverde zo’n 1000 euro op. In totaal is al 14.000 euro bij elkaar gesprokkeld. Het streefbedrag is 20.000 euro.

De Alpe d'HuZes is hier te volgen.