Verbouwing Nijenoord 1 van start

De locatie Nijenoord 1 van de HU wordt de komende periode deels verbouwd. In de zomer van 2015 trekt het Institute for Engineering & Design (IED) tijdelijk in het gebouw. Hier huizen nu de instituten ICT en Gebouwde Omgeving.

De verhuizing is noodzakelijk omdat Oudenoord 700, het huidige onderkomen van IED, is verkocht aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Het instituut blijft voorlopig gebruik maken van de labs en grote collegezaal van Oudenoord 700. Ook de lectoraten van het Kenniscentrum Technologie & Innovatie blijven nog op hun oude stek.

Gefaseerd
De verhuizing en verbouwing gaan gefaseerd gebeuren. Om plaats te maken voor IED zullen afdelingen een andere plek krijgen in het gebouw. Het Instituut voor ICT verhuist in februari volgend jaar naar de tweede verdieping van de C-vleugel. Eind maart betrekt het Instituut voor Gebouwde Omgeving de eerste verdieping van de A-vleugel terwijl het IED vanaf augustus een onderkomen krijgt op de tweede verdieping van de A-vleugel.

De eerste stappen van de verhuiscarrousel is dat er lesruimtes komen op de begane grond van de C-vleugel en dat onder meer de servicebalie, de repro en de bibliotheek een nieuwe plek krijgen. Het souterrain, de derde verdieping van de B-vleugel en de eerste tot en met de negende verdieping van de D-toren worden vertimmerd tot les- en projectruimtes. Op de derde verdieping van de A-vleugel komen flexruimtes voor medewerkers.

De samenvoeging van de drie instituten in Nijenoord 1 is tijdelijk. In de zomer van 2017 verhuizen zij naar hun definitieve locatie in De Uithof.

Meer informatie: www.huontwikkelt.nl/FNT en www.facebook.com/HUontwikkelt.