Vereniging MUST opent kantoor in De Uithof

De Vereniging MUST is neergestreken in De Uithof. De studentenorganisatie die de medezeggenschap op de HU ondersteunt, heeft sinds deze week een kantoor ingericht aan de faculteit Economie en Management.

Vanochtend troffen we er penningmeester Dajo Roorda en aanstaand bestuurslid Leonie van Heijningen achter de computer. Afgezien van een enkel schilderij zien de muren er nog leeg uit. De MUST-vlaggen moeten nog opgehangen worden. Het redelijk ruime kantoor (0.52A) bevindt zich op de onderste verdieping van de faculteit.

Tot deze week hield de medezeggenschapsvereniging alleen kantoor in het bestuursgebouw aan de Oudenoord en deze blijft ook in gebruik. De reden dat MUST de sprong naar De Uithof maakt is dat ze goed bereikbaar wil zijn bij het gros van de leden, die immers studeren en vergaderen in De Uithof.

Een forse groep van de medezeggenschappers in de faculteitsraden, opleidingscommissies en centrale medezeggenschapsraad (CMR) is lid van de Vereniging MUST. De ruimte biedt onderdak aan de bestuursleden van de vereniging terwijl de aangesloten leden (maar ook niet-leden) er kunnen werken en vergaderen.

De vereniging bestaat tien jaar en staat medezeggenschappers met raad en daad bij. Zij biedt bijvoorbeeld scholing, organiseert discussiebijeenkomsten en houdt borrels. Volgende week donderdag treedt het nieuwe bestuur aan.