Verhuizing Maatschappij en Recht begint

De verhuizing van de faculteit Maatschappij en Recht naar de tijdelijke locatie Daltonlaan 200-300 kan beginnen. Vanaf vandaag staan op verschillende plekken in het huidige pand aan de Heidelberglaan 7 honderden plastic verhuisbakken opgesteld.

Medewerkers kunnen in de boxen hun spullen opslaan. Samen met zo’n 1500 lestafels en stoelen en een deel van het kantoormeubilair worden deze volgende week verhuisd. Aanstaande dinsdag is er een opruim- en inpakavond georganiseerd. Donderdag 9 januari vindt om 16.30 uur een symbolische oversteek plaats: studenten en personeel trekken in een optocht onder begeleiding van muziek van de oude naar de nieuwe stek. ’s Avonds is er feest op de Heidelberglaan.
Flexwerken
Maandag 3 februari is de eerste officiële onderwijsweek op de Daltonlaan. De komende weken gaan het onderwijs en de toetsen op de Heidelberglaan door. Onderwijsruimtes blijven beschikbaar en de bibliotheek is tot 22 januari open. Medewerkers kunnen voor een deel op hun oude werkplek terecht of uitwijken naar de kantine. Docenten krijgen in het nieuwe gebouw geen eigen werkplek of kast meer, maar gaan flexwerken.

In vierkante meters gaat de faculteit er fors op achteruit. Ook het aantal beschikbare studentencomputers wordt in eerste instantie gehalveerd. Wim Kuus, directeur van de Stafdienst Bedrijfsvoering, zei hierover: 'Ik verwacht in eerste instantie behoorlijk wat klachten. Maar we hopen door de aanpassing van de roosters de komende jaren meer spreiding over de dag en de week te krijgen, waardoor studenten meer worden verspreid over het gebouw.’
Laptops
En: ‘Verder zien we dat studenten steeds vaker eigen laptops meenemen. We regelen meer stopcontacten en zorgen voor wifi van hoge kwaliteit, zodat studenten overal goed kunnen werken. En we gaan nog meer computers neerzetten voor studenten, zodat geen halvering van het aantal computers zal plaatsvinden.'

De faculteit zal vermoedelijk drie jaar worden gehuisvest aan de Daltonlaan, in het voormalige kantoor van consultancybedrijf Capgemini. Het is een eerste stap in een grootscheepse operatie van nieuwbouw en renovatie van de hogeschool.