Verhuizing Maatschappij en Recht in januari 2014

De verhuizing van de faculteit Maatschappij en Recht (FMR) gebeurt niet in de kerstvakantie maar in januari 2014.

Het college van bestuur had voorgesteld om de onderwijsvrije week tijdens de herfstvakantie voor de gehele hogeschool te laten vervallen en de kerstvakantie met een week te verlengen. In die periode zou de faculteit naar de tijdelijke locatie kunnen verhuizen. Maar de centrale medezeggenschapsraad (CMR) keerde zich vorige week tegen de wijziging van het jaarrooster.

De verhuizing staat nu gepland na de laatste onderwijsweek van blok twee in januari volgend jaar. ‘Omdat er ook in de weekenden wordt verhuisd, is er voldoende tijd voor de FMR om alles op orde te krijgen’, meldt het college in een bericht. ‘We gaan er alles aan doen om de overlast voor studenten en medewerkers tot het minimum te beperken.’

De CMR vond het niet nodig om het jaarrooster voor alle faculteiten aan te passen ten behoeve van de verhuizing. Als allen de FMR een afwijkend rooster zou krijgen zou slechts een kleine groep studenten hier hinder van ondervinden, zoals diegenen die er een minor volgen. Collegelid Jan Bogerd probeerde met cijfers van mogelijke gedupeerden tevergeefs de medezeggenschapsraad te overtuigen.

De FMR zal waarschijnlijk zo'n drie jaar in een tijdelijk onderkomen verblijven. De komende jaren worden de bestaande HU-gebouwen in De Uithof gerenoveerd en komt er een nieuw pand op het parkeerterrein aan de Uithof. Met uitzondering van de faculteit Educatie zullen ook de andere faculteiten tijdelijk elders onderdak vinden. Na deze operatie verhuizen de faculteit Natuur en Techniek en de ondersteunende diensten naar De Uithof.