Verkiezing Docent van het Jaar met 21 genomineerden

Docent van het Jaar 2017 Rik Boss / foto: Niels Drost

Voor de verkiezing van de Docent van het Jaar 2019 zijn 21 docenten genomineerd. Studenten kunnen vanaf nu stemmen op hun favoriet. De vijf populairste docenten gaan door naar de finale tijdens het Onderwijsfestival HU Next op 16 januari.

De opleidingscommissies selecteerde 21 docenten van verschillende opleidingen en instituten. Vijf van hen geven op het Onderwijsfestival een minicollege, waarna een jury de beste kiest.

Onder de genomineerden bevinden zich enkele eerdere finalisten. Joost Ansems, docent bij Human Resource Management, stond in 2011 en 2014 al in de finale. Gert-Jan Peddemors van Journalistiek en Holger Hooimeijer, docent bij het Instituut Finance & Accounting, in 2016. Zij haalden het toen niet.

Daarnaast is het opvallend dat relatief veel kandidaten lesgeven bij de opleidingen van het Instituut voor Paramedische Studies.

Stemmen?

HU-studenten kunnen hier stemmen.