Verkiezingsdebat, speciaal voor Utrechtse studenten

Zes politieke partijen kruisen vrijdagavond 17 november de degens tijdens het verkiezingsdebat ‘De student stemt’ voor Utrechtse studenten. Er komen stellingen voorbij over onder meer onderwijs, geestelijke gezondheidszorg en duurzaamheid.

Aanwezig zijn Judith Tielen (VVD), Spencer Alberg (D66), Lisa Westerveld (GroenLinks-PvdA), Simon Pouwelse (NSC), Ernst Boutkan (Volt) en Kees van Vuuren (BBB). Het vindt plaats op de sociëteit van Veritas. De organisatoren zijn de Federatie Utrechtse Gezelligheidsverenigingen, Vidius studentenunie en de Utrecht Debating Society.

De organisatoren vinden het belangrijk dat ook studenten stemmen tijdens de verkiezing van de Tweede Kamer op 22 november. ‘De Tweede Kamer-verkiezingen zijn het moment om de stem van de nieuwe generatie te laten horen. Voor studenten liggen grote thema’s bij het parlement’, staat in de aankondiging.