Docent Nederlands of verpleegkundestudent? Dikke kans op een baan!

Studeer je aan deze hogeschool voor docent Nederlands of bij verpleegkunde? Goed nieuws! Werkgevers zitten namelijk te springen om deze beroepen. Dikke kans dat je dus snel een baan vindt, mocht je dit jaar nog afstuderen.

Randstad stelde een lijst op met de meest schaarse beroepen in 2019. Wat blijkt? De meest aangeboden vacature in het afgelopen jaar was die van accountmanager. In 2018 waren er maar liefst 15.550 vacatures.

Andere gewilde beroepen zijn accountmanagers, automonteur, loodgieter en kok. Het uitzendconcern waarschuwt dat mensen niet alleen maar oog moeten hebben voor nieuwe beroepen. ‘Ondanks de technologie en robotisering zijn er namelijk nog genoeg bestaande beroepen waarbij vraag een aanbod nog niet op elkaar aansluiten’, meldt Randstad.

Verpleegkundigen

‘Zorgenkindjes blijven het onderwijs en de zorg, waar de urgentie voor vakmensen heel groot is’, zegt Marjolein ten Hoonte, directeur arbeidsmarkt bij Randstad Nederland.

Het uitzendconcern presenteert jaarlijks een lijst van de top 3 meest gevraagde functies van tien beroepsgroepen. Op de lijst van vorig jaar bleek er bijvoorbeeld veel vraag te zijn naar verpleegkundigen en timmermannen.