Veysel Tan gekozen tot Docent van het Jaar

Docent hbo-rechten Veysel Tan is verkozen tot Docent van het Jaar 2010. Hij won zowel de jury- als de publieksprijs.

Dat is de uitkomst van de finale van de verkiezing op donderdagmiddag 25 maart. Zo’n 130 personen, waaronder veel studenten en het volledig college van bestuur, woonden de biijeenkomt in het Louis Hartlooper Complex bij.

De jury roemde de gepassioneerde manier waarop Tan studenten begeleidt en de duidelijke manier waarop hij moeilijke juridische problemen over het voetlicht brengt tijdens de colleges. ‘De aandacht voor studenten tijdens de studieloopbaanbegeleiding en de wijze waarop hij zich als docent manifesteert, maakt dat hij de winnaar is’, zei collegelid en juryvoorzitter Huib de Jong.

Monique de Voigt, docente bij de faculteit Gezondheidszorg, ging er met de tweede prijs vandoor. Naast een grote passie en kennis van zaken heeft zij eveneens oog voor de menselijke kant van het vak.

Een eervolle vermelding is weggelegd voor Roland van Rossum, docent technische bedrijfskunde vanwege de bijzondere wijze waarop hij de studiebegeleiding van studenten invult.

Tan zei na afloop zich vereerd te voelen dat studenten hem hadden genomineerd als kandidaat. ‘Ik ben al een winnaar met zoveel mensen die op mij stemmen.’ De prijs van duizend euro deelt hij onder meer met studenten die een studievereniging voor hbo-rechten willen opzetten. Zij kunnen de vereniging hiermee inschrijven bij de Kamer van Koophandel.

De nadruk op de tweede Docent van het Jaar-verkiezing lag op studiebegeleiding. Het evenement is georganiseerd door Trajectum en Studium Generale.