Vidius ontevreden over energietoeslag Utrecht aan studenten

De Utrechtse studentenbond Vidius studentenunie is ontevreden met de compensatie die de stad biedt aan studenten vanwege de gestegen energiekosten. Zij vinden het niet terecht dat de toeslag alleen geldt voor studenten met een eigen energietoeslag.

‘Veel studenten hebben geen eigen energiecontract maar hebben wel te maken met stijgende kosten’, zegt Yason Sinout, voorzitter van VIDIUS, in een verklaring. Daarnaast sluit Utrecht een hele groep uit omdat ze student zijn. ‘De rechter heeft al eerder gesteld dat de uitsluiting van studenten van de energietoeslag niet is toegestaan.’

Vorige week maakte de gemeente Utrecht bekend dat studenten, minima en mensen met een middeninkomen vanaf 1 oktober compensatie krijgen voor de gestegen energieprijzen. Die duren in ieder geval tot 1 januari komend jaar. Dan gaan de landelijke koopkrachtmaatregelen van het kabinet in.