Vier HU-studentes bij Student of the Year

De verkiezingen van de Student of the Year 2013 zijn weer losgebarsten. Van de 22 vrouwelijke aanmeldingen studeren er vier aan de HU.

Dat zijn: Luciënne (huidtherapie), Sharon (communicatiemanagement), Raffaéla (journalistiek) en Stefania (journalistiek). De wedstrijd speelt zich af over verschillende rondes en kent een vrouwen- en mannencategorie. Studenten kunnen zich nog tot eind mei kandideren. De finale is waarschijnlijk begin juni.

Het is de twaalfde keer dat studenten van universiteiten en hogescholen met ‘brains & beauty’ de strijd aangaan. ‘Competenties, vaardigheden, algemene kennis en debatvaardigheden vormen een belangrijk onderdeel van de beoordeling van de Student of the Year’, stelt organisator Studenten.net.

De kandidaten moeten verschillende opdrachten uitvoeren zoals meedoen aan een debat en fotoshoot. Daarnaast kan er vanaf begin juni op hen worden gestemd. De winnaars (M/V) gaan naar huis met een reischeque en een contract bij een modellenbureau.

Op de profielen presenteren de studenten zich dit jaar voor het eerst met alleen hun voornaam. Want met voor én achternaam bleven zij nog lang opduiken op internet. ‘Het kwam regelmatig voor dat studenten ons belden en vertelden dat ze dat vervelend vonden. Vandaar dat we nu alleen de voornaam vermelden’, vertelt een woordvoerster.