Volle bak bij jaaropening HU

De officiële opening van het schooljaar van de HU op donderdag 28 augustus belooft een drukte van jewelste te worden. De collegezaal is tijdens het Jaarcongres in de ochtend en de Jaaropening in de middag volgeboekt.

Het aantal aanmeldingen voor het Jaarcongres bedraagt ruim 430 terwijl er bijna 500 gegadigden zijn voor de openingsceremonie, waarvan zo’n tachtig externe relaties. Het programma (inloggen nodig) begint om 8.30 uur aan de faculteit Economie en Management en staat in het teken van de HU in 2020.

Trends in onderwijsinnovatie
’s Ochtends spreekt Timo Kos, directeur Onderwijs & Studentzaken bij de TU Delft, over trends in onderwijsinnovatie waarna collegelid Jan Bogerd ingaat op ontwikkelingen binnen en buiten de HU. Deelnemers kunnen dan kiezen uit bijna twintig masterclasses, zoals blended learning, begeleiding van studenten en leerwegonafhankelijk toetsen.

De speech van collegevoorzitter Geri Bonhof vormt de aftrap van de Jaaropening. Piet Bakker, lector crossmediale kwaliteitsjournalistiek, voelt docenten, alumni en relaties uit de praktijk aan de tand over de toekomst van de HU. Verder is er onder meer een presentatie over het belang van innoveren en worden de HUgenotenprijzen uitgereikt.

Foto: archief HU jaaropening 2013