Voormalig SvJ-studente vermoord in Afrika

De Franse fotojournalist en voormalig School voor Journalistiek-student Camille Lepage is vermoord in de Centraal Afrikaanse Republiek. De 26-jarige Française volgde in het schooljaar 2010–2011 het uitwisselingsprogramma Europe in the World op de School voor Journalistiek.

De School voor Journalistiek meldt op Sharepoint: ‘Ze was een opvallende persoonlijkheid, idealistisch, haantje de voorste en aanjager van menige discussie. Ze had het naar haar zin op onze school. Na het afronden van haar studie in Frankrijk vertrok ze naar Afrika , waar ze een carrière opbouwde als fotojournalist met een indrukwekkend portfolio. We zijn geschokt dat ze is overleden en we zullen haar missen.’

Een klasgenooit van Lepage beschrijft in het AD waar ze mee bezig was. In december vertrok de journaliste van de Centraal Afrikaanse Republiek naar  Zuid-Soedan omdat ze de mensen daar wilde fotograferen. Daar is ze nooit aangekomen, haar levenloze lichaam werd gevonden in een truck.

Zie ook: het AD-artikel (inloggen op het HU-intranet verplicht).