Vragen over communicatie na overlijden van HU-medewerker

Waarom heeft de HU studenten niet uitgebreider geïnformeerd over het overlijden van een medewerker op het Utrecht Science Park? Die vraag stelde een student van de Hogeschoolraad (HSR) woensdag 28 september tijdens een vergadering met het college van bestuur.

Op 21 september vond dichtbij Heidelberglaan 7 een voorval plaats waarbij een HU-medewerker is overleden. Verschillende media schreven die dag hierover. Het is mogelijk dat studenten iets van het voorval hebben meegekregen en zich afvroegen of het een student betrof, zei het HSR-lid.

De hogeschool plaatste een bericht op Sharepoint en MyHU. Een mail aan studenten was beter geweest, meent de student. Volgens collegevoorzitter Jan Bogerd heeft de HU het overlijdensprotocol gevolgd en wordt de communicatie geëvalueerd.

Voor de overleden medewerker is een herdenkingsruimte ingericht op Padualaan 101, kamer 2.139.