Waarom de HU een ‘Thuisbezorgd bestelpaal’ op PL99 heeft neergezet

Foto: Lucas Versteeg

Vanaf 6 oktober heeft het HU-gebouw in Padualaan 99 een bestelpaal van Thuisbezorgd. Studenten en medewerkers kunnen op het scherm eten bestellen dat gratis wordt bezorgd.

Maaltijden die via deze paal worden besteld, worden CO₂-neutraal geleverd door een bezorger met een (elektrische) fiets of elektrische brommer. De bezorgkosten zijn gratis omdat Thuisbezorgd ‘deals’ heeft met de deelnemende restaurants.

De bestelpaal staat komende zes maanden als proef binnen, naast de draaideuren in Padualaan 99. Via het touchscreen kunnen studenten en medewerkers eten bestellen. Er is keuze uit zeven restaurants waaronder Pizza Beppe (nummer 4 bij de Trajectum Pizzatest), Poké Perfect en Lemongrass Thai. Elke maand zal het aanbod worden vernieuwd.

Waarom deze bestelpaal?

Bevordert dit ongezonde en prijzige maaltijden? Volgens Kelvin Hilberink, front office medewerker, niet. ‘Het is aan jezelf wat je bestelt. We bieden ook gezonde opties aan.’ Volgens Hilberink rijden maaltijdbezorgers op scooters ’s avond altijd af en aan naar de HU. ‘Voor facility medewerkers met avonddiensten en voor studenten.’ Door de bestelpaal hoopt hij dat meer mensen zullen kiezen voor een CO₂-neutrale maaltijdbezorging.

De komende zes maanden betaalt de HU niets voor de bestelpaal. Daarna bepaalt de HU of hij mag blijven. Dan krijgen andere gebouwen hem misschien ook. Na zes maanden komt er abonnementsgeld.