Weer prijs voor alumni logopedie

Drie oud-studenten van de opleiding logopedie van de HU hebben de Bachelor Logopedieprijs 2013 gewonnen. Laura Groot, Kim van den Hurk en Lonneke Kuiper schreven de winnende afstudeerscriptie ‘Dynamisch testen bij kinderen in de logopedie’. Dat meldt de Nederlandse vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF).

Door middel van ‘dynamisch testen’ krijgen logopedisten belangrijke aanknopingspunten voor de therapie. De alumni ontwikkelden een leidraad waarin aan de hand van voorbeelden beschreven wordt hoe dynamisch testen ingezet kan worden in de praktijk.

De prijs werd voor de negende keer uitgereikt. De HU won voor de vierde keer: in 2008, 2011 en 2012 en dit jaar. Behalve de HU deden ook mee: de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Fontys Hogeschool Eindhoven, Hogeschool Rotterdam, Zuyd Hogeschool Heerlen en Hogeschool Windesheim Zwolle.

Foto: NVLF