Wethouder: spaceboxen naar de Archimedeslaan

Wethouder Gilbert Isabella van Wonen wil de 234 wooncontainers voor studenten die nu op de Uithof staan, in september dit jaar verplaatsen naar de Archimedeslaan 16. Omwonenden zullen donderdag 14 maart hierover geïnformeerd worden.

De wooncontainers moeten in september op de Uithof verdwijnen omdat er op die plek een nieuwe studentenflat met 600 wooneenheden gebouwd wordt. Eerder probeerde Isabella de containers te plaatsen op een braakliggend terrein aan de Van Lieflandlaan maar hier heeft hij door verzet van de bewoners van af gezien.

Op de Archimedeslaan 16 is het voormalig HU-pand van de faculteit Educatie gevestigd. Daar wonen op tijdelijke basis onder meer 400 studenten en er is een café-restaurant. De 234 containers zouden op het terrein aan de voorkant van het gebouw geplaatst moeten worden.

Isabella belooft de Utrechtse gemeenteraad dat er eerst een participatietraject zal plaatsvinden. Op 14 maart zullen de omwonenden en andere betrokkenen, zoals de ondernemers van het kantorenpark Rijnsweerd Zuid, worden 'geraadpleegd' over het plan tijdens een informatieavond.