Wichert Duyvendak benoemd tot directeur dienst OO&S

Foto: Marleen Stoker

Instituutsdirecteur Wichert Duyvendak wordt per 1 januari de nieuwe directeur van de dienst Onderwijs, Onderzoek & Studentzaken (OO&S). Hij volgt daarmee Dick de Wolff op, die deze functie tijdelijk vervulde.

Dat meldt de HU in een bericht op het interne netwerk Sharepoint. Duyvendak (foto) is momenteel directeur van zowel het Instituut Theo Thijssen (waarin de Pabo’s zijn ondergebracht) als het Seminarium voor Orthopedagogiek (met de lerarenopleidingen voor het speciaal onderwijs).

Pieter Cornelissen wordt – naast zijn functie als programmadirecteur Onderwijsinnovatie – voorlopig directeur van de twee instituten.

Dienst Bedrijfsvoering
Ook vinden er veranderingen plaats bij dienst Bedrijfsvoering. Wim Kuus stapt vanwege gezondheidsproblemen voor een onbekende periode voor een tweede keer terug als directeur. Hij is door het college van bestuur per 1 januari tijdelijk benoemd tot afdelingshoofd Project- en Procesmanagement (PPM).

Dick de Wolff, voormalig directeur van de Faculteit Educatie, wordt voorlopig directeur Bedrijfsvoering. ‘Met deze tijdelijke benoemingen waarborgen we de continuïteit en kwaliteit van de dienst Bedrijfsvoering. En uiteraard wensen wij Wim heel veel beterschap en een spoedig herstel’, zegt college Tineke Zweed namens het college.