Zal ik even het stuur overnemen?

De drukte werd al weken aangekondigd. Door werkzaamheden in het Science Park is de kans groot dat je in de file komt te staan. Daarom startte vanochtend de pilot Valet File. Studenten nemen deze week tijdelijk het stuur over van automobilisten in de ochtend- en avondspits. Dan heb je ’s ochtends in ieder geval even tijd om de mail te checken, een krantje te lezen of je make-up bij te werken.

De service wordt geïntroduceerd omdat in het Utrecht Science Park (USP) momenteel veel bouwwerkzaamheden plaatsvinden en de bereikbaarheid onder druk staat. Van maart tot september wordt gewerkt aan het belangrijkste verkeersplein in het USP, het kruispunt van de Universiteitsweg/Heidelberglaan.

De organisatie hoopt met de service het leed voor de automobilist wat te verzachten. Naast het ontzorgen van spitsrijders attenderen de Valet File boys/girls de automobilisten ook op verschillende alternatieven, zoals parkeren in de P+R, gebruik maken van het extra ingezette OV en het vaker pakken van de fiets. De Valet File pilot loopt van 27 t/m 31 maart in het Utrecht Science Park. Na een week wordt op basis van beoordelingen en reacties besloten of de service op meerdere plekken kan worden ingezet.

Meer informatie staat op www.utrechtsciencepark.nl/bouwen