Zero Footprint Campus op USP

Kunstenaars, wetenschappers en studenten die zich drie weken inzetten voor een beter milieu. Tijdens de Zero Footprint Campus van 1 tot 25 juni onderzoeken ze op allerlei manieren de mogelijkheden hoe het Utrecht Science Park duurzamer kan worden. En hiermee gezond leven in de stad in de toekomst mogelijk te maken.

Dat Zero Footprint Campus, in 2016 voor het eerst werd georganiseerd, brengt kunst en wetenschap bij elkaar. Kunstenaars die onder meer met Scenario Machine onderzoeken hoe de toekomst van het onderwijs op de campus eruit gaan zien, uitrekenen hoeveel zogeheten Human Power Plants nodig zijn om de hele campus van energie te voorzien; willen weten waar ons verlangen naar groei vandaan komt en zuiver schoonmaakmiddel ontwikkelen ui organisch afval van de universiteitskantine. waar komt ons verlangen naar groei vandaan, en hoe schadelijk is dat; hoe ontwikkel je een zuiver schoonmaakmiddel uit organisch afval uit de universiteitskantine.

Er start een campagne om kraanwater te drinken in plaats van flessenwater, kunstenares Cynthia Hathaway presenteert de eerste lokaal geproduceerde, duurzame campussweater.

Zero Footprint Campus is een initiatief van het Department of Search, de Gemeente Utrecht, Stichting Utrecht Science Park, Universiteit Utrecht en Stichting Aardschap.

Meer info: http://www.zerofootprintcampus.nl/

Open podium van 1 t/m 24 juni 2017 op het Utrecht Science Park. Instaprondleidingen: elke maandag 16.00 uur en vrijdag 14 & 16 uur