Zes HU’ers bij ‘Student of the Year’

Zes studenten van de Hogeschool Utrecht maken kans op de ‘Student of the Year 2013’-award. Deze award wordt uitgereikt door studenten.net aan de meest ambitieuze, intelligente en fotogenieke student.

Onder de 128 ingeschreven mannelijke en vrouwelijke studenten zijn: Sharon Hotinga (communicatiemanagement), Rafaëlla Diesveld (journalistiek), Stefania Paolini (journalistiek), Jill Schouten (bedrijfscommunicatie), Mirte Gratama (hbo rechten) en Giovanni Fritschij (international communication and media).

Als enige mannelijke deelnemer van de HU hoopt Giovanni met zijn deelname te laten zien dat alles mogelijk is als je in jezelf gelooft. ‘Mensen rondom mij waren vaak pessimistisch over mijn ambities. Het leek hen beter als ik een baan zocht, in plaats van te studeren.’ Toch stroomde hij na de middelbare school via een mbo-opleiding door naar het hbo. ‘Ik hoop een voorbeeld te zijn. Vooraf wist ik niets van de leuke prijzen die de winnaar krijgt, achteraf gezien zou dat een welkome bijkomstigheid zijn.’

Via de website van studenten.net kan er gestemd worden. Hier worden steeds twee foto’s of twee antwoorden naast elkaar getoond, waarbij op één van beiden een stem uitgebracht kan worden. De foto’s worden afgewisseld met antwoorden van de deelnemers op de vraag naar hun ambities, talenten, activiteiten naast de studie en motivatie om deel te nemen aan de verkiezing. Bij deze antwoorden en foto’s is de naam van de kandidaat niet zichtbaar. Het stemmen is dus ‘anoniem’. Daarnaast kunnen bezoekers één keer per dag een voorkeurstem uitbrengen. Beide manieren van stemmen tellen vijftig procent mee voor het eindresultaat.

De hoofdprijs is een 15-daagse rondreis door Marokko voor twee personen. Daarnaast gaan de gelukkige student en studente naar huis met een tablet en krijgen ze een castingcontract.

Op 15 april worden 24 kwart finalisten bekend gemaakt en in juni zullen de winnaars gekozen zijn.