Zes jaar cel voor Nijmeegse ‘studentengluurder’

De rechtbank in Arnhem heeft de 39-jarige Kas van R. veroordeeld tot zes jaar cel. Hij begluurde tientallen studentes in hun woning en is schuldig bevonden aan aanranding, bedreiging en mishandeling van zeven jonge vrouwen.

Vanaf 2008 was de ‘studentengluurder’ actief in Nijmegen. Hij hing rond bij studentenflats en sprak jonge vrouwen aan met het verhaal dat hij een enquête hield over mode. Daar kreeg hij meermaals een boete voor, maar Van R. moet de gevangenis in voor zwaardere vergrijpen.

Onder dreiging van een pistool betastte hij vrouwen en dwong hij enkele van hen om geld voor hem te pinnen. Volgens de officier van justitie heeft Van R. een obsessie voor vrouwen en seks. Omdat Van R. niet wilde meewerken aan onderzoek door het Pieter Baan Centrum kan hij geen tbs opgelegd krijgen.