Zeven Duitse studenten vergiftigd: mogelijk poging tot moord

De Duitse politie onderzoekt een mogelijke poging tot moord nadat zeven studenten vergiftigd waren op een universiteit. De studenten werden gisteren misselijk nadat zij via hun voedsel een onbekende stof binnen hadden gekregen. Een van de zeven studenten was in kritieke toestand, schrijft RTL Nieuws. Er is nog niemand aangehouden.

Het incident vond plaats op de technische universiteit van Darmstadt. Terwijl de slachtoffers daar iets eten of dronken, heeft een onbekende verdachte een ‘gevaarlijke stof’ aan het voedsel toegevoegd. In welke voedingsmiddelen het gif allemaal is gestopt is nog niet duidelijk, maar de politie kijkt onder meer naar pakken melk en flessen water.

Welke gevaarlijke stof in de voedingsmiddelen is gestopt, is niet bekend. De politie vermoedt dat het middel, dat een scherpe geur had, tussen vrijdag en maandag in het voedsel is gestopt. Mensen krijgen het advies geen eten en drinken dat opgeslagen was op de campus te nuttigen