Zoektocht naar duurzaamste studentenhuis gestart

Warme truien dragen in huis, led-lampen indraaien en afval scheiden: het zijn allemaal dingen die je als studentenhuis kan doen om net wat liever te zijn voor het milieu. Maar wat doet jouw studentenhuis eigenlijk?

Vorig jaar sprong een aantal huisgenoten met elkaar onder douche, dat leverde ze een boel punten op in de Duurzaamste studentenhuis-verkiezing. Tussen 6 januari en 6 februari 2014 strijden studentenhuizen weer om deze titel en het bijbehorende geldbedrag van 1000 euro voor de winnaars.

Geïnteresseerde duurzame huizen kunnen zich nog inschrijven. Je moet foto’s van twee duurzame acties uploaden en stemmen verzamelen. De huizen met de meeste stemmen worden voorgelegd aan de jury en die beslist uiteindelijk welke drie huizen er met de prijzen vandoor gaan.

Er doet nog geen Utrechts studentenhuis mee aan de wedstrijd, maar inschrijven kan nog tot het einde van de maand.