Zonnepanelen voor personeel Universiteit Utrecht

Medewerkers van de Universiteit Utrecht kunnen hun groene hart laten spreken en er ook nog op verdienen. De universiteit biedt de mogelijkheid om zonnepanelen te huren voor thuis.

De zonnepanelen worden geleverd door Solease. Het bedrijfje is onderdeel van UtrechtInc, dat innovatieve jonge ondernemers helpt bij het opstarten van een bedrijf. Solease won vorig jaar de Climate-KIC Venture Competition met zijn leaseconstructie voor zonnepanelen. Handig voor consumenten, want de jonge ondernemers regelen alles voor een vaste prijs per maand: van installatie tot reparatie.

Het personeel van de universiteit krijgt voor 54 euro huur per maand twaalf panelen en hoeft geen installatiekosten te betalen. De maandelijkse besparing die de zonnepanelen opleveren, ligt hoger dan de huurkosten. De universiteit wil met dit initiatief laten zien duurzaamheid hoog in het vaandel te hebben staan.