Zonsverduistering kijken op de faculteit Natuur en Techniek

Voor een goed uitzicht op de zonsverduistering op vrijdag 20 maart kunnen studenten en medewerkers terecht op de faculteit Natuur en Techniek.

In de D-toren op de negende verdieping is de ruimte D09.27 beschikbaar gesteld. Er zijn enkele eclipsbrillen beschikbaar. Zelf eclipsbrillen meebrengen kan ook. Lasbrillen werken eveneens goed.

Volgens weerbureau Meteogroup zal de eclips in een groot deel van het land te zien zijn, waaronder Utrecht. De zonsverduistering duurt van 9.29 tot 11.48 uur met het hoogtepunt om 11.37 waarop de zon met 84 procent bedekt zal zijn.

Met een zonsverduistering schuift de maan langzaam voor de zon, wat een unieke gebeurtenis is. De volgende zonsverduistering is pas in 2021 weer te zien in ons land.

Foto: Luc Viatour